JUNGLÜCK - Jaaroverzicht 2023

December 20, 2023

JUNGLÜCK - Jaaroverzicht 2023

by Nienke Bolt

En er gaat weer een jaar voorbij! Het is moeilijk te geloven dat 2023 alweer ten einde loopt - ook al voelde het vorige maand nog als midzomer. En wat een jaar was het. Er is veel gebeurd hier bij JUNGLÜCK. We hebben een aantal mijlpalen bereikt, als team veel successen gevierd en vooral veel geleerd.

Toen we bij elkaar gingen zitten om het jaar te evalueren, realiseerden we ons eerst hoeveel hoogtepunten er in de individuele teams waren. Helaas past niet elke goede gebeurtenis in dit artikel, maar we willen jullie natuurlijk niet de crème de la crème van JUNGLÜCK 2023 onthouden.

1. We hebben 13 nieuwe producten gelanceerd

Onze productfamilie is in 2023 aanzienlijk gegroeid! Dit omvatte een aantal volledig nieuwe producten, maar ook bestaande producten die we hebben verbeterd. Van onze voedingssupplementen, het Azelaïne Serum en de PHA Gezichtstoner en de Reinigingsmelk, tot de nieuwe favorieten Enzym Peeling en Tanning Drops , tot het Olie Serum met Vitamine C, het Ceramide Serum, de Zonnebrandmelk en de Hyaluron Crèmes in drie rijkheidsniveaus.

2. We vierden onze 5e verjaardag!

In mei vierden we ons vijfde JUNGLÜCK-jaar. Een gelegenheid die het team een beetje jubileumgevoel gaf. Des te beter dat we samen konden terugkijken op onze successen van de afgelopen 5 jaar. Sommigen van ons maken immers al meerdere jaren deel uit van het team, of zelfs al vanaf het allereerste begin!

3. Onze secondary school in Malawi is gebouwd

Nadat we in 2022 onze basisschool konden openen - inclusief zonnesysteem en waterput - waren we ontzettend blij dat we dit jaar de bouw van de middelbare school konden afronden. De eerste leerlingen kunnen volgend jaar hun intrek nemen in de klaslokalen en zo hun opleiding nog verder uitbreiden.

Als je trouwens precies wilt weten hoe onze schoolprojecten in Malawi tot stand zijn gekomen, waarom en waar de bouw heeft plaatsgevonden, kijk dan hier.

4. Onze winkel op de Gärtnerplatz - JUNGLÜCK gaat offline

We hebben dit jaar een grote droom in vervulling kunnen laten gaan met onze eerste flagshipstore. Het was lang plannen en uiteindelijk ging het heel snel. We vierden de opening op 8 juli - samen met veel klanten uit München en omgeving. En na de eerste paar maanden kunnen we niet gelukkiger zijn. We hebben ons gevestigd in onze winkel en ons kantoor. We hebben er gasten en zakenpartners ontvangen, evenementen georganiseerd en vooral onze klanten elke dag persoonlijk verwelkomd met een speciale winkelervaring. Dit is precies hoe we in 2024 verder zullen gaan!

5. JUNGLÜCK groeit

In 2023 mochten we 27 nieuwe mensen verwelkomen in ons team. Dat maakt een totaal van 70 mensen in het bedrijf! Best veel, zoals we ons realiseerden op het zomerfeest en opnieuw op het kerstfeest. Wat fijn dat we niet alleen goed samenwerken, maar het ook samen goed kunnen vieren. En als je ons team wilt versterken, kijk dan eens bij onze vacatures. Of stuur ons een open sollicitatie. We kijken er al naar uit! Bekijk Jobs

6. Een succesvol jaar vol donaties

Dit jaar stond Internationale Vrouwendag in het teken van de sporen van het leven en het accepteren van onszelf precies zoals we zijn. Wat vooral leuk is, is dat we deze boodschap niet alleen hebben gebruikt om aandacht te vragen voor een breed scala aan lichaamsgevoelens, maar ook €1.000 hebben gedoneerd aan de organisatie Women for Women International - met als doel vrouwelijke oorlogsoverlevenden te helpen een nieuw leven en een nieuwe toekomst op te bouwen.

Voor Pride Month dit jaar konden we onze klanten op de CSD in München veel leuke, kleurrijke boodschappen meegeven onder het motto "Less Me, More We" - in de vorm van stickers met een heel duidelijke boodschap: We zijn allemaal mooi en waardevol - precies zoals we zijn, altijd en overal. Als onderdeel hiervan steunden we een project van de organisatie All Out met €6.000 om LGBTQIA+ rechten en mensen in Oeganda te beschermen en te ondersteunen nadat daar een anti-homowet was aangenomen.

Als onderdeel van onze Green Week konden we met jouw hulp in totaal €43.000 doneren. Dit bedrag ging in gelijke delen naar de volgende organisaties:

One Earth One Ocean e.V. - Met hun "Maritime Garbage Collection" bevrijden ze onze wateren wereldwijd van plastic, olie, spooknetten en chemicaliën.

Ärzte gegen Tierversuche e.V. - Hun doel is het afschaffen van alle dierproeven voor ethisch verantwoorde medicijnen en wetenschap. Voor ons als veganistisch en dierproefvrij cosmeticamerk is dit vanaf het begin een belangrijk doel geweest.

De Europese Federatie van Voedselbanken - Voedsel redden en mensen helpen die getroffen zijn door armoede in Europa. Leden zijn onder andere de voedselbanken in Duitsland en Oostenrijk en de Voedselbanken in Nederland.

2024 – We hebben veel gepland...

... en we kijken er nu al naar uit om in het nieuwe jaar onze mouwen weer op te stropen, nog meer mijlpalen te bereiken, jullie kennis te laten maken met een heleboel geweldige nieuwe producten en goed te doen. Maar voor nu nemen we een welverdiende kerstvakantie.

Geniet van de feestdagen en veel plezier!

Tot volgend jaar!